چگونه جوانتر به نظر برسید و دیرتر پیر شوید

چگونه جریان پیر شدن را کند کنیم و جوان تر بمانیم

پیری بخشی طبیعی از زندگی است که با تجربه، پختگی و خرد همراه است. اما برای بسیاری از افراد، مشکل پیر شدن نیست، بلکه احساس پیر شدن است.

پیری می‌تواند عصر جدیدی از درد، از دست دادن استقلال، تنهایی و کاهش شناختی را به همراه بیاورد.

اگرچه نمی‌توانیم از پیر شدن سالانه جلوگیری کنیم، اما می‌توانیم تا حدی جریان زمان را از نظر بیولوژیکی کند کنیم، با انجام عاداتی که باعث می‌شود جوان، قوی و پرانرژی به نظر و احساس کنیم! در اینجا چند روش وجود دارد:

مدیتیشن روزانه

استرس بر بدن ویرانگر است. هورمون‌هایی مانند کورتیزول و آدرنالین به شدت بر سلامت روانی، عاطفی و جسمی شما تأثیر می‌گذارند و با بیماری‌های مزمنی مانند افسردگی، فشار خون بالا، بیماری‌های قلبی و زوال عقل مرتبط هستند.

مراقبه اثرات استرس را کاهش می‌دهد. با پنج یا ده دقیقه شروع کنید تا بلافاصله تفاوتی را احساس کنید.

یکی از مهمترین جنبه‌های مراقبه، تنفس عمیق برای آرام کردن سیستم عصبی شماست. نگران پاکسازی ذهن خود نباشید؛ هر فکری که به ذهنتان خطور کرد را بپذیرید.

کمک به دیگران و کارهای داوطلبانه

کمک به دیگران راهی عالی برای جوان ماندن قلب است زیرا حس خوبی دارد و در درون شما احساس متفاوت بودن ایجاد می کند!

تحقیقات نشان می دهد که کمک به دیگران در مغز اکسی توسین ترشح می کند، خواه به بهترین دوست خود کمک کنید یا به یک غریبه. اکسی توسین یک هورمون «احساس خوب» است که خلق و خو را روشن می کند و اثرات کورتیزول را کاهش می دهد.

اما نکته عالی دیگر در مورد کار خیر و داوطلبانه وجود دارد این است که احساس خودارزشی و اعتماد به نفس را تقویت می کند زیرا به شما حس هدفمند بودن می دهد که باعث می شود در مورد خود و زندگی خود احساس خوبی داشته باشید.

آخرین نکته: کمک به دیگران راهی عالی برای گسترش دایره اجتماعی خود و ارتباط با افرادی باعلاقه و سلیقه های مشابه است که به تقویت پیوندهای شما با جامعه کمک می کند.

ورزش و فعالیت داشتن

بله، شما می‌دانستید که این یکی در راه است. ورزش راهی عالی برای کند کردن گذشت زمان و حفظ استقلال عملکردی است.

شما لازم نیست ساعت‌ها در باشگاه یا دوچرخه سواری بگذرانید. می‌تواند چیزی مثل پیاده‌روی، یوگا یا تای چی را تحربه کنید – فعالیت‌هایی که استرس را کاهش می‌دهند و در عین حال بدن شما را تقویت می‌کنند.

برخی مطالعات نشان می‌دهد که یوگا و تای چی ممکن است سیستم ایمنی و گوارشی را احیا کند.

یک نکته عالی دیگر در مورد ورزش بدنی این است که عملکرد شناختی را با افزایش جریان خون به مغز و پر کردن آن با اکسیژن، از آن محافظت می‌کند.

برخی دیگر از ورزش‌های ضد پیری عبارتند از:

  • شنا
  • حرکات متقاطع دست و پا
  • پیاده‌روی
  • تمرینات هوازی کم ضربه
  • تمرینات عضلات ساق پا
جوان ماندن
چگونه جوانتر به نظر برسیم؟

رژیم غذایی مناسب برای جوانتر ماندن

خوردن غذای مناسب بیشتر اوقات یکی از بهترین راه ها برای جوان به نظر رسیدن و احساس جوانی است.

دریافت ویتامین ها و مواد معدنی لازم خطر ابتلا به بیماری های مزمن مانند سرطان و آلزایمر را کاهش می دهد.

انار، توت ها، سبزیجات برگ دار، سبزیجات چلیپایی و آجیل نمونه های عالی از «Superfoods» هستند.

سوپر غذا ها (Superfoods) حاوی سطوح بالایی از آنتی اکسیدان ها، آمینو اسیدها و مقادیر زیادی ویتامین ها و مواد معدنی هستند.

خوردن مقادیر مناسب به شما کمک می کند بهتر بخوابید، سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنید و همچنین حافظه خود را نیز تقویت کنید!

نوشیدن آب بیشتر!

نوشیدن آب و رساندن مایع به بدن (هیدراتاسیون) سلول های شما را انعطاف پذیر و سالم نگه می دارد. آیا می دانستید که افرادی که مقادیر زیادی آب می نوشند به طور کلی چین و چروک کمتری نسبت به افرادی دارند که به اندازه کافی آب نمی نوشند؟

بعضی از نوشیدنی ها مانند چای سبز می توانند خطر ابتلا به برخی از انواع سرطان را کاهش دهند. چند مطالعه نشان می دهد که نوشیدن حداقل یک فنجان در روز باعث افزایش تمرکز و حافظه و حفظ هوشیاری مغز می شود.

شما نمی توانید زمان را متوقف کنید، اما می توانید اثرات آن را کند کنید…

همه پیر می شوند، برخی سریعتر، برخی کندتر. اما با تمرین این عادات ساده، می توانید از روحیه شما را جوان نگه دارد، دیدگاه مثبت به شما بدهد، و باعث گردد از ذهن قوی و بدن جوانتری لذت ببرید که به شما امکان زندگی بهتری می دهد.

منبع: lifestyle.org

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا